SORU ARŞİVİ

 
KATEGORİ: GEBELİKTE SIK RASTLANAN ŞİKAYETLER
 

Soru
Merhaba, ben 28 yaşındayım ve şu anda 31. haftamın içindeyim.Toronto, Kanada'da yaşıyorum. Size danışmak istediğim konu, yaklaşık 2 aydır ara ara yaşadığım kasık ağrısı. Bunu ilk hissettiğimde doktoruma sordum, bir enfeksiyon testi yapıldı, bir problem çıkmadı. Doktorum bu sorunun normal olduğunu söyledi ancak benim içim bir türlü rahat edemedi. Özellikle sağ kasığımda hatta bazen vajinanin ön tarafinda yanma ve acı hissediyorum. Bazen yürüyüşler sonrası bunu daha yoğun hissediyorum ve kıprdamak bile zor oluyor. Doktorumun söylediğine göre bu, o bölgedeki kemiklerin ya da yapının açılması ile ilgili olabilirmiş. Ancak burada da bir kaç hamile arkadaşla konuştum, böyle bir sorunu pek yaşayan olmamış. Sizden bununla ilgili biraz detaylı bilgi alabilirsem çok sevinirim.
Cevap
Gebelikte henüz miyad dolmadan görülen kasık ağrılarının çok görülenden az görülene doğru muhtemel nedenleri şu şekilde sayılabilir:
-"fizyolojik" kasık ağrıları: uterusun büyümesine paralel olarak uterusu yerinde tutan bağların gerilmesi sonucu ortaya çıkan ağrılar. Bu ağrılara orta hatta görülen leğen kemiklerinin birleşim yeri olan symphysis pubis gevşemesi dahildir.
-idrar yolu enfeksiyonları

-bebek hareketleri esnasında ortaya çıkan ağrılar
-kas spazmları: bunlar genellikle tek taraflı olurlar ve istirahatle geçip, hareketlenince ortaya çıkarlar ve en sık sağ kasıkta görülürler.
-erken doğum tehdidi:
Gebelikte kasık ağrısı değerlendirilmesi doktor tarafından yapılırken özellikle idrar yolu enfeksiyonları ve erken doğum tehdidi üzerinde durulur ve saptandığında gerekli tedavi yapılır. Bunlar söz konusu değilse anne adayına ağrı kesici ilaçlar, istirahat önerilir.  
Soru
Eşim 7 aylık hamile .Bu ikinci doğumu olacak. İlk doğumu 8,5 aylıkken ölü doğum olarak gerçekleşti. Şu anda şikayet olarak mide yanması ve de kulağının ağrıması sözkonusu. Kulak ağrısı,sanki kulağına su kaçmış gibi olup duyma zorluğu çekiyor.Doktora gittiğimizde ona Minoset, pimafucin ve materna verdi. İlaçları kullanılmasına rağmen şikayetler halen devam ediyor. Son doktor kontrolünde herşeyin normal ve yolunda gittiği soylendi.Şu anda bebeğin kıpırdama seansları nadirde olsa devam ediyor.Bu mide yanmaları ve kulak ağrısı hakkındaki görüşlerinize baş vurmak istedik.      
Cevap
Öncelikle bebek hareketlerinin az olduğu konusuna değinmek istiyorum. Baştan beri mi azdı, yoksa son zamanlarda mı azaldı? Bunun değerlendirilmesi gerekir, zira önemli bir bulgu. Daha önceden ölüdoğum yaptığı gözönünde bulundurulduğunda daha da önem kazanıyor. Mide yanması gebelikte sık görülen bir problem ve buna yönelik güvenle kullanılabilecek çok sayıda ilaç var. Kulak ağrısı için size ilaçlar verildiğini söylüyorsunuz ancak belirttiğiniz ilaçlardan kulak ağrısına yönelik olan minoset var ama, acaba altta yatan problem nedir? KBB muayenesi yapıldı mı?
Soru
Benim yaşım 29. 18 hafta. Doğum sayısı ikinci. Göbek deliğinin sol tarafında ani hareketlerde(uzanma,gülme..) müthiş şekilde acıma oluyor.ve bebeğin kalp atışlarını çok hızlı hissediyorum. Bu anormal bir durummudur?
Cevap
Bu şikayetinizin önemli bir hastalıktan kaynaklandığını düşünmüyorum, ancak umbilikal herni (göbek fıtığı) açısından değerlendirilmenizde fayda görüyorum.
Soru
Ben 36.gebelik haftası içinde bulunan bir anne adayıyım. Göbeğime hafif bastırınca acı hissediyorum.  Bunun nedeni sizce ne olabilir?
Cevap
Şu anda tıbbi tanı açısından kritik bir gebelik haftasında bulunmaktasınız. Bunun anlamı karın içinde oluşabilecek her türlü hastalığın belirtilerinin diğerleriyle karışabilmesidir. Genel olarak karına bastırınca hafif bir sancı olması çok anlamlı bir bulgu olmamakla beraber, bebek hareketlerinin azalması, suların gelmesi, kanama ve diğer şikayetlerle birlikteyse önem kazanabilir. Her durumda yine de doktorunuza başvurmanızda fayda görüyorum.
Soru
Aradığım konu ile ilgili ayrıntı tam yok. Ben gebelikte anne adaylarının psikolojik olarak neden çok hassas olduğunu öğrenmek istiyorum. Ben herşeye ağlar oldum. Çok sinirleniyorum. Kendimi gelecekle ilgili bebekle ilgili kaygı içinde buluyorum. Çok endişeliyim.
Cevap
Size bir öneride bulunacağım. Lütfen kendi başınıza kaldığınız bir zamanda konsantre olduktan sonra boş bir kağıt alın ve bu kağıda "nelerden korkuyorum" adlı bir başlık atın. Daha sonra başka hiçbir şey düşünmeden yanlızca korkularınıza odaklanarak sayfayı doldurun. Aklınıza gelenleri hiçbir süzgeçten geçirmeden (sizden başkası yazdıklarınızı görmüyor) hiç kısıtlama yapmadan yazın. En önemlisi "ölmekten korkuyorum" gibi muğlak kelimeler kullanmak yerine "kanama geçirmekten korkuyorum, doğum esnasında kasılmalar olurken ağrı duymaktan korkuyorum" şeklinde net olarak belirtin. Bu işlemin ne kadar zor ancak ne kadar rahatlatıcı olduğunu gördüğünüzde şaşırabilirsiniz. Bu, sizin bilinçaltınızı size gösteren bir yöntemdir. Bunu yaptıktan sonra yeni bir e-mail gönderin.
Soru
Merhaba, ben 26 haftalık bir gebeyim. Şu ana kadar varis oluşumu için hiç bir önlem almadım. Annemde ileri düzeyde varis var. Ben de sık sık kendimi kontrol ediyordum, ancak bir kaç gündür daha önce var olan yüzeyel damarlarda artış farkettim. Zaten çok beyaz tenli olduğumdan fazlaca dikkat çekiyorlar. Bir an önce varis çorabı kullanmalıyım sanıyorum. Ancak o kadar çok çeşidi var ki hangisini alacağımı bilmiyorum. Bana önerilerinizi yazarsanız sevinirim (ilk gebeliğim).
Cevap
Gebelikte birkaç nedenle hiç eğilimi olmayan kimselerde bile varisler oluşabilir. Bunlardan en önemlisi büyüyen uterusun (rahim) toplayıcı damar sistemine baskı yapmasıdır. Bu baskı kanın bacaklarda göllenmesine ve yüzeyel toplayıcı damar sisteminde basıncın artmasına ve damarların belirginleşmesine yol açmaktadır. Ancak varis bu değildir. Varis bu yüzeyel damarların kalıcı şekil değişikliklerine uğraması ve yeni damarlanma ortaya çıkmasıdır. Bu durumda sizin ilk yapmanız gereken ayakta fazla durmaktan kaçınmaktır. Size en uygun varis çorabı ancak gerekli muayene yapılması sonrasında tavsiye edilebilir.  
Soru
21 yaşımdayım. 26 haftalık ilk gebeliğim. 1-Göğüslerimden süt /sıvı gelmesi normal midir?
2- Ağrısız doğum tavsiye edermisiniz?
3-Sürekli bebeğimin sakat doğacağına ilişkin rüyalar görüyorum ama aylık düzenli kontrollerim normal geçiyor, sizce bu normal mi?
4- Şu ana dek 6 kilo aldım en fazla kaç kilo daha alabilirim?
5-Vücudumda özellikle el ve ayaklarımda şişlikler oluşuyor normalmidir? Bunların ağrılarını giderebilmem için tavsiyeleriniz nelerdir
6-Bu ana dek şiddetle uyumama rağmen yaklaşık bir haftadır geceleri hemen hemen hiç uyuyamıyorum. Tavsiyeleriniz?
7-Doğumdan sonra kilolarımın ne kadarını ne kadar zamanda verebilirim?
8- İyi bir üniversite hastahanesine gidiyorum bir doktor olarak özel muayenehanelere de gitmemi önerirmisiniz
9-Bebeğin öğrendiğimiz cinsiyetinde bir sapma olabilirmi?
10-Diğer gebelere göre karnım çok daha az şiş sizce normal mi?
Cevap

Ağrısız doğumu tavsiye etmemem mümkün değil zira oldukça etkili, dünyanın en gelişmiş ülkelerinde başarıyla ve çok sayıda anne adayında uygulanan bir yöntemdir.
Düzenli gittiğiniz kontrollerde bebeğinizde bir anormallik görülmemişse büyük ihtimalle bebeğiniz normal demektir. Ancak bazı anomaliler özellikle de bebeğin yapısal değil işlevsel bozukluğuyla ilgili anomaliler ultrasonda gözlenmeyebilir.
Uykusuzluğunuz için yatarken bir bardak ılık süt içmeyi, kahve ve çay içiyorsanız bunları bırakmayı deneyin.
<![if !supportEmptyParas]> <![endif]>
Soru
Fazla zamanınızı almadan sorumu sormak istiyorum. Şu anda hamileliğimin 35. haftasındayım. Herşey iyi gidiyor. Ancak üç gün önce kalçamın üzerinde sağ ayağıma bastığımda ortaya çıkan bir sancı belirdi. Genelde sabahları uyandığımda olmuyor, ama akşama doğru artıyor. Devamli bir sancı değil sadece yürürken sağ ayağımın üstüne bastığımda sağ kalçama saplanan bir ağrı. Okuduklarımdan bebeğin oradaki sinirlere baskı yaptığı yorumunu çıkarıyorum. Neyse sorum bu konuda ne yapabilirim? (Yat demeyin:))) Bu olağan bir durum mu? Bir de zamansız bir soru ama plan yapmak istiyorum. Herşey yolunda giderse üç aylıkken bebeği alıp Türkiye'ye gelmemde, bebek açısından bir sorun olur mu?
Cevap
Okuduğunuz ve edindiğiniz bilgiler doğru. Bu durum bizim anne adaylarında bazen rastladığımız bir olay. Sinir basısı bazı durumlarda ayağın tümüyle uyuşmasına ve hareketsizliğe bile neden olabiliyor. Yapmanız gereken yanlızca yatmak değil, ama mümkün olan her durumda istirahat etmek. Otururken ve yatarken de bebeğinizin başını sol tarafa yönlendirmek ve basıyı hafifletmek için sol yana doğru eğilmeniz faydalı olur kanısındayım. Yine fayda göremezseniz mutlaka doktorunuzla irtibata geçin.  
Sağlıklı bir bebeğin 3 aylıkken seyahat etmesinde bir sakınca yoktur.
Soru
31. haftaya girdim . Karnımdaki ağrılar biraz arttı. Bunlar normal mi?
Cevap
Gebelik haftası ilerledikçe karında doğuma hazırlık sancıları şeklinde hafif kasılmalar olur, ancak bunlar kısa sürelidir ve çok fazla rahatsızlık vermez. Bu durumda yeni bir gebelik muayenesinden geçmeniz uygun olur.  
Soru
Hamileliğimin 7. ayındayım. Sık sık kabız oluyorum , ayrıca bu aralar vücudumun farklı yerlerinde kramp oluşuyor ve bu da beni bir hayli rahatsız ediyor. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Cevap
Kabızlık ve bacaklarda görülen kramplar anne adaylarının ilerleyen gebelik haftalarında en sık yaşadıkları yakınmalardandır.  
Gebelik esnasında kabızlık çeşitli nedenlerle ortaya çıkar; İlaçla tedaviye geçmeden önce alınabilecek çeşitli önlemler mevcuttur.
Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde oluşan kramplar için de ilaç tedavisi mümkün olduğu gibi kendi başınıza da alabileceğiniz önlemler var.
Soru
Öncelikle bu kadar detaylı bilgiler içeren bir site hazırlayarak üstün bir insanlık örneği sergilemenizden dolayı sizi candan tebrik eder, bizlere büyük yarar sağladığınız için sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Cevap alabilirsem memnun olacağım sorum şöyle: 1.5 yıl boyunca doğum kontrol hapı (ginera ve lo-ovral) kullanmam sonucunda vücudumdaki kıl miktarı arttı (yüz, kol, bel bölgelerinde daha çok). Şu an 8 aylık hamileyim ve hamilelikle birlikte özellikle karnımda olmak üzere yine bir artış var. Acaba bu konunun bir çözümü var mı? Eski problemsiz halime dönmem mümkün mü?
Cevap
Kullandığınız doğum kontrol haplarından özellikle lo-ovral, içinde bulunan progesteron türevi maddenin testosteron (erkeklik hormonu) benzeri etki yapmasıyla bu hormona muhtemelen aşırı derecede duyarlı olan cildinizde tüylerin artmasına neden olmuş olabilir. Şu anda gebe olduğunuz için bu durum hakkında ileri inceleme yapmak ve olası bir tedaviye başlamak için hiç uygun bir zaman değil. Gebelik sonrasında, gebelik döneminde oluşan tüylenmeniz muhtemelen hızla gerileyecektir. Doğum sonrasnda jinekolojik değerlendirme ve bazı hormonal ölçümler sonrası tedaviye geçilebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top