SORU ARŞİVİ
KATEGORİ: ERKEN MEMBRAN RÜPTÜRÜ
 
Soru
Merhaba,   Böyle faydalı bir site açtığınız için teşekkürler. Dört aylık hamileydim. İdrarımdan  önce pembe sonra kahverengi ve daha sonra kırmızı renkte akıntı geldi. Doktorumu aradım gelmemi söyledi, kontrol sonucunda idrar yolum iltihaplanmış rahim ağzına geçmiş. Doktorum istirahat etmemi ve tedavi edici ilaçlar vererek bunları içmemi istedi. Bir gün sonra sabah yataktan kalkarken pijamam ıslanmıştı, sürekli sıvı geliyordu. Tekrar doktorumu aradım bebeğin suyu olabileceğini söyledi ve tedavi görmem için hastaneye yatırıldım. Bu arada sıvı sürekli geliyordu. Daha sonra bebeğin iyice susuz kaldığını ve gebeliğin sonlandırılması gerektiğini söylediler. Önce suni sancı verildi, olmayınca kürtaj oldum. Yeniden gebe kalabilmem için altı ay süre verdiler. Bu sürem de bir ay sonra doluyor. Ben yeni bebekte de aynı sorun ile karşılaşacağım diye çok korkuyorum. Suyumun gelmesinin gerçek nedeni idrar yolu iltihabımıdır. Bana yardımcı olursanız çok memnun olacağım. Aynı sorunlar ile karşılaşmamak için ne yapmalıyım? Şimdiden teşekkürler.  
Cevap
Öncelikle böyle talihsiz bir durum yaşadığınız için geçmiş olsun dileklerimi sunarım.
İdrar yolu enfeksiyonları gebelikte çeşitli nedenlerle gebe olunmayan dönemlere göre daha sık meydana gelirler. İdrar yolu enfeksiyonları ile erken doğum tehdidi arasında önemli bir ilişki saptanmış olmasına karşın, idrar yolu enfeksiyonunun erken membran rüptürüne (yani suyunuzun gelmesine) yolaçtığını söylemek şu anki bilgilerimize göre hatalı olabilir. Erken Membran Rüptürü adı verilen durum nadir görülmekle beraber bebek ve anne adayı için ciddi bir tehlike oluşturabilir.
Erken membran rüptürünün önemli nedenleri arasında serviks (rahimağzı) ya da vajina enfeksiyonları yeralır. Bunlar amnios zarını zayıflatarak zarın delinmesine neden olabilirler. Aynı enfeksiyon etkenleri idrar yollarına geçerek idrar yolu enfeksiyonuna da neden olabilirler. Bunun özeti şudur. Varolan bir genital enfeksiyon hem erken membran rüptürü hem de idrar yolu enfeksiyonu yaratabilir, varolan bir idrar yolu enfeksiyonunun ise erken membran rüptürüne neden olması düşük bir ihtimaldir.
Erken membrarn rüptürü geçiren bir anne adayının takipeden gebeliklerinde de aynı durum oluşabilir. Bu yüzden yeni bir gebeliğe başlamadan önce komple bir jinekoloji muayenesinden geçerek varolabilecek genital enfeksiyonların saptanması ve tedavi edilmesi gerektiğine inanıyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top